مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 15:122022-07-11اجتماعي

ریه های زاگرس در محاصره امراض/ آفت به جان درختان بلوط افتاد


معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی لرستان گفت: اگرچه اتفاقات خوبی در سال های اخیر جهت حفظ جنگل های زاگرس و درختان بلوط انجام گرفته، اما نیازمند توجه ویژه درزمینه مبارزه با آفات و امراض هستیم.

- بهروز دریکوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، زاگرس و جنگل های آن را ریه کشور عنوان و اظهار کرد: اگرچه اتفاقات خوبی در سال های اخیر جهت حفظ جنگل های زاگرس و درختان بلوط انجام گرفته، اما نیازمند توجه ویژه در این زمینه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آفات و امراض پدیده ای همیشگی بوده و موضوعی خارج از اکوسیستم محیط زیست نیست، از قبل وجود داشته و عضوی از جنگل محسوب می شود.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه برخی عوامل سبب طغیان و تشدید آفات در جنگل های زاگرس می شود، افزود: گاهی آفاتی که برای جنگل مفید هستند، به دلایلی جمعیت آن ها افزایش یافته و مضر محسوب می شوند.

  دریکوند، با اشاره به طغیان آفات جوانه خوار در درختان بلوط حوزه زاگرس در لرستان، تصریح کرد: مبارزه با آفت به طور جدی انجام شد و خوشبختانه آسیب جدی به درختان وارد نشد.

وی ادامه داد: حدود سه سالی است که شاهد بروز آفت جوانه خوار در زاگرس هستیم که این می تواند زنگ خطری برای زوال درختان بلوط در آینده نزدیک باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریه های زاگرس در محاصره امراض/ آفت به جان درختان بلوط افتاد

ریه های زاگرس در محاصره امراض/ آفت به جان درختان بلوط افتاد