مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 12:122022-07-11بين الملل

رأی الیوم: اردوغان با بن سلمان بر سر پرونده خاشقچی معامله کرد


یک روزنامه عربی با انتشار یادداشتی نوشت که آنکارا به بهای دوستی با بن سلمان و بهره بردن از منافع اقتصادی این دوستی، همه ریز و درشت پرونده قتل جمال خاشقچی را به ریاض تحویل داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به نظر می رسد، آنکارا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترجیح می دهد که پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی را به طور کامل ببندد.

روزنامه نگاری که قتل فجیع او در اکتبر سال 2018 در کنسولگری ریاض در استانبول موجب تیرگی شدید روابط ریاض و آنکارا شد و مقام های آنکارا در واکنش به این قتل، دادگاهی غیابی برای محاکمه عاملان ترتیب دادند و دولت آمریکا در گزارشی که در خصوص این قتل منتشر کرد، اعلام کرد این قتل با دستور مستقیم محمد بن سلمان ولی عهد سعودی انجام شده است.

همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات در ترکیه، رجب طیب اردوغان از تمایل خود برای بهبودی روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی خبر داد و روزنامه رأی الیوم، نیز با انتشار یادداشتی از بسته شدن همیشگی پرونده قتل خاشقچی در ترکیه خبر داد و نوشت: اقدام مقامات ترکیه در تحویل کلیه اسناد پرونده قتل جمال خاشقچی به طرف سعودی، آخرین مانعی بود که سران دو کشور برای باز کردن صفحه جدید روابط از آن عبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی الیوم: اردوغان با بن سلمان بر سر پرونده خاشقچی معامله کرد

رأی الیوم: اردوغان با بن سلمان بر سر پرونده خاشقچی معامله کرد