مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 11:222022-07-11سياسي

دماوند به نام مردم سند خورد/ بازگشت پلاک دهم به بیت المال+ جزییات


آن طور که مدیر کل منابع طبیعی استان تهران می گوید، سند پلاک دهم دماوند هم صادر شده و حالا دیگر تمامی این 10 پلاک کوه دماوند به بیت المال بازگشته و جزو اراضی ملی و متعلق به همه مردم ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه خراسان نوشت: دماوند، همان قلب فسرده زمین که ملک الشعرا بهار در توصیف آن بیت ها سروده بود، پس از سال ها حالا دوباره از مالکیت سازمانی خارج شده و به نام اراضی ملی متعلق به همه مردم سند خورده تا این سروده ملک الشعرا تجسم یابد که: آزاد شوی و برخروشی، ماننده دیو جسته از بند .

مردادماه سال 99 بود که ماجرای وقفی بودن بخش هایی از قله و یال های کوه دماوند جنجال ساز شد.

فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شفافیت و اطلاع رسانی گسترده در این موضوع کمک کرد تا افکار عمومی خیلی سریع در جریان جزییات ماجرا قرار بگیرند و این سوال را بپرسند که چرا بخش هایی از کوه دماوند که متعلق به همه مردم ایران است، باید وقف شده باشد و به جای سند اراضی ملی، سند وقفی داشته باشد؟ این مخالفت اگرچه به ظاهر یک واکنش اجتماعی و برگرفته از احساسات مردم بود اما پشتوانه قوی قانونی هم داشت و سازمان جنگل ها نیز مدافع این مطالبه افکار عمومی بود؛ مطالبه ای که درباره جنگل های آق مشهد هیرکانی هم وجود داشت و با ورود قاطع دستگاه قضا به سران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دماوند به نام مردم سند خورد/ بازگشت پلاک دهم به بیت المال+ جزییات

دماوند به نام مردم سند خورد/ بازگشت پلاک دهم به بیت المال+ جزییات