مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 09:122022-07-11سياسي

آیت الله اعرافی : صنایع به وظیفه خود در قبال دانشگاه ها عمل کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در میبد، آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز در جریان دیدار با هیأت رییسه دانشگاه یزد، با اشاره به اهمیت نقش نخبگان و استعدادهای برتر در توسعه و سازندگی کشور، مهاجرت بی بازگشت نخبگان را معضلی اساسی توصیف و اظهار کرد: متولیان آموزش عالی کشور و دانشگاهیان باید در این خصوص چاره جویی کنند.

وی رفع معضل مهاجرت بی بازگشت نخبگام را فوری و ضروری دانست و افزود: نتایج تحقیقات انجام گرفته در این زمینه نشان می دهد کمبود ابزار و امکانات مطالعاتی و تحقیقاتی و همچنین مشکلات معیشتی به ترتیب از جمله مهمترین علل بروز این پدیده نامبارک است که باید برای آن ها چاره اندیشی شود.

رییس حوزه های علمیه کشور در ادامه با بیان این که امروز در دانشگاه های کشور نیازمند یک نگاه ویژه به استعدادهای برتر با رویکرد نخبه پروری به منظور حفظ و صیانت از نیروهای زبده و کارآمد هستیم، گفت: ایجاد منابع پایدار و ویژه برای سرآمدی دانشگاه یزد از دیگر الزامات اجرایی است.

شبکه پذیرش دانشجوی بین المللی در دانشگاه یزد ایجاد شود آیت الله اعرافی تصریح کرد: شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان باید با ایجاد منابع پایدار برای دانشگاه یزد و دیگر دانشگاه های استان، به وظایف قانونی خود عمل کنند  تا دانشگاه مادر استان بتواند در مسیر مأموریت های اصلی و اساسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اعرافی : صنایع به وظیفه خود در قبال دانشگاه ها عمل کنند

آیت الله اعرافی : صنایع به وظیفه خود در قبال دانشگاه ها عمل کنند