مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 08:372022-07-11پزشكي

روند افزایشی مبتلایان کرونا در کشور / علائم افتراقی سویه جدید «کووید» از «وبا»


اسهال در وبا شدیدتر است؛ در حالی که طول مدت اسهال در این سویه امیکرون 24 تا 48 ساعت بوده و تعداد دفعات کمتری دارد اما در وبا اسهال بسیار شدیدتر و آبکی تر است.

- روند افزایشی مبتلایان کرونا در کشور / علائم افتراقی سویه جدید کووید از وبا اسهال در وبا شدیدتر است؛ در حالی که طول مدت اسهال در این سویه امیکرون 24 تا 48 ساعت بوده و تعداد دفعات کمتری دارد اما در وبا اسهال بسیار شدیدتر و آبکی تر است.

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به علائم ابتلا به سویه های جدید امیکرون تاکید کرد: در سویه جدید احتمال افزایش مبتلایان، بستری و مرگ و میر دور از ذهن نیست؛ دکتر مهرداد حق ازلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شناسایی سویه جدید امیکرون (BA4 و BA5) در ایران، گفت: تعداد مبتلایان به بیماری رو به افزایش است و علت این افزایش آمار این است که اکثر افراد رعایت پروتکل های بهداشتی را کنار گذاشتند.

او درباره علائم بیماری در مبتلایان به سویه های جدید یعنی BA4 و BA5، بیان کرد: اکثر افراد علائم گوارشی اسهال، دل درد و تهوع را دارند و علائم دیگر شبیه سرماخوردگی است که به طور متوسط بین 3 تا 7 روز به طول می انجامد.

درگیری تنفسی در مبتلایان به سویه BA4 و BA5 کمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند افزایشی مبتلایان کرونا در کشور / علائم افتراقی سویه جدید «کووید» از «وبا»

روند افزایشی مبتلایان کرونا در کشور / علائم افتراقی سویه جدید «کووید» از «وبا»