مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 21:472022-07-09سياسي

فعالیت 4 قربانگاه موقت به همراه استقرار اکیپ های سیار ذبح قربانی


شهرداری تبریز همچون سال های گذشته در روز عید قربان، با استقرار اکیپ های سیار و قربانگاه های موقت در سطح شهر، برنامه های ویژه ای برای خدمات رسانی به شهروندان در نظر گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، روز دهم ماه قمری ذی الحجه مصادف با عید سعید قربان است که یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان به شمار می رود.

عید قربان، یعنی عید بندگی و تسلیم بی قید و شرط در مقابل فرمان الهی، یعنی به زنجیر کشیده شدن نفس و شیطان، عیدی که اطاعت انسان در مقابل فرمان الهی به امتحان کشیده شد.

   قربان عیدی است که با گذشت ابراهیم از اسماعیل، پاره تن خویش الگویی شد برای گذشت پدران از فرزندان و عزیزان از یکدیگر برای فرمان برداری از امر الهی و فرزندی که هم چون پدر سر اطاعت از فرمان رب کرد و گلوی خود را به حکم الله در اختیار تیغ بران پدر قرار داد تا آن نیز الگویی شود برای از جان گذشتگان در طول تاریخ.

  ذبح گوسفند یا دام سنگین در عید سعید قربان سنت حسنه ای است که در دین مبین اسلام نیز اهمیت بسیاربالایی دارد؛ تا جایی که حتی پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: خداوند عید قربان را برنهاد تا مستمندان از گوشت سیر شوند، پس از گوشت قربانی به ایشان بخورانید.

شهرداری تبریز به مناسبت عید سعید قربان همانند سال های گذشته تمهیدات ویژه ای را برای عرضه بهداشتی دام ویژه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 4 قربانگاه موقت به همراه استقرار اکیپ های سیار ذبح قربانی

فعالیت 4 قربانگاه موقت به همراه استقرار اکیپ های سیار ذبح قربانی