مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 15:422022-07-09بين الملل

نخست وزیر طالبان: افغانستان امنیت کشورهای دیگر را تهدید نمی کند


نخست وزیر طالبان تحریم آمریکا را عامل مشکلات اقتصادی در افغانستان خواند و گفت: دولت موقت طالبان تعهد کرده است که در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نکند و امنیت کشورهای دیگر را تهدید نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ملا محمد حسن آخوند، نخست وزیر دولت موقت طالبان امروز در یک سخنرانی خطاب به مخالفان حکومت سرپرست افغانستان گفت: اکنون اسلام و شریعت در کشور حاکم است، پس بگذارید مردم زیر سایه نظام اسلامی در فضای امن و آرامش زندگی کنند .

وی همچنین با انتقاد از مسدود ماندن دارایی های ارزی بانک مرکزی افغانستان از سوی آمریکا گفت: دولت موقت طالبان تعهد کرده است که در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نکند و امنیت کشورهای دیگر را تهدید نمی کند.

نخست وزیر طالبان در ادامه سخنانش تحریم آمریکا را عامل مشکلات اقتصادی در افغانستان دانست و اظهار داشت: اگر ما و شما دست به دست همدیگر بدهیم، اقتصاد و زندگی مسلمانان بهبود می یابد .

ملا آخوند در ادامه خطاب به مخالفان طالبان گفت: در حال حاضر نظم و امنیت برقرار شده و بهتر است تمام مخالفان دست از مخالفت برداشته و از عفو عمومی استفاده کنند.

وی در پایان سخنان خود درباره انتقاد از دولت موقت طالبان نیز گفت: انتقاد بیجا و ناشروع با انتقاد سالم فرق دارد و ما پذیرای انتقاد سالم خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر طالبان: افغانستان امنیت کشورهای دیگر را تهدید نمی کند

نخست وزیر طالبان: افغانستان امنیت کشورهای دیگر را تهدید نمی کند