مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 15:022022-07-09سياسي

فرار مغزها چرا؟


قوانین و مقررات پیچیده و دست و پاگیر، سیستم های معیوب و روش های غلط تعامل با کارآفرینان و نخبگان و یا ضعف سیست کنترلی و نظارتی از عوامل موثر در فرار مغزها است.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ صرفنظر از افرادی که خودشان فکر می کنند، نخبه و یا دارای استعداد خاص هستند و همچنین صرفنظر از افراد متخصص و بعضا نخبه ای که به دلایل سیاسی یا اخلاقی و رفتاری و امثال آن ترک وطن می کنند، کسانی نیز وجود دارند، که واقعأ در ردیف نخبگان قرار دارند، اما شاید طاقت عبور از موانع سخت و متعدد اداری و سنگ اندازی های برخی از افراد مغرض و نفوذی، خدای ناخواسته حسود و بدخواه، نادان و ناوارد و یا افراد فرصت طلب و زالوصفت که با سهم خواهی غیرقانونی، راه را بر نخبگان و کارآفرینان سد می کنند، ندارند.

البته باید از قوانین و مقررات پیچیده و دست و پاگیر، سیستم های معیوب و روش های غلط تعامل با کارآفرینان و نخبگان و یا ضعف سیست کنترلی و نظارتی نیز به عنوان عوامل موثر در این نابسامانی ها نام برد.

در حالی که اکثر دولت ها همواره در تلاشند تا علاوه بر حفظ دانشمندان و نخبگان خودشان، با اعطای تسهیلات ویژه و در اختیار گذاشتن بعضأ رایگان تمام ابزار و امکانات تخصصی و فنی، شرایط لازم را برای جذب دانشمندان و نخبگان سایر کشورها فراهم نمایند، اما در کشور ما علی رغم تمام اقدامات خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرار مغزها چرا؟

فرار مغزها چرا؟