مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 12:272022-07-09فرهنگي

فیلمی از زندگی ابراهیم گلستان با همراهی ژان لوک گدار


«جمعه می بینمت رابینسون» درواقع روایت یک دوئل ذهنی و تا حدودی اندیشه ورزانه بین گلستان به عنوان نویسنده و فیلمساز ایرانی مقیم فرانسه و «ژان لوک گدار» فیلمساز شهیر فرانسوی، - جمعه می بینمت رابینسون درواقع روایت یک دوئل ذهنی و تا حدودی اندیشه ورزانه بین گلستان به عنوان نویسنده و فیلمساز ایرانی مقیم فرانسه و ژان لوک گدار فیلمساز شهیر فرانسوی، علاوه بر مخاطب فیلم است.

61 سال پس از آنکه ابراهیم گلستان با برنز جشنواره فیلم ونیز، برنده نخستین جایزه بین المللی سینمای ایران لقب گرفت، حالا موضوع فیلم مستندی است که در جشنواره های بین المللی مختلفی حضور دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا از کارلووی واری، یکی از چهار اثر ساخته فیلمسازان ایرانی که در پنجاه و ششمین دوره جشنواره کارلووی واری در جمهوری چک حضور دارد، مستندی با نام جمعه می بینمت رابینسون ساخته میترا فراهانی و محصول مشترک فرانسه، سوییس، ایران و لبنان است.

این فیلم در بخش غیررقابتی خارج از گذشته این جشنواره به نمایش گذاشته شده است.

میترا فراهانی که پیش تر در سال 1392 فیلم مستند فی فی از خوشحالی زوزه می کشد ، روایت دو ماه آخر زندگی بهمن محصص نقاش و مجسمه ساز منزوی ایران را در هتلی در شهر رم ساخته بود، این بار به سراغ روایتی از حریم زندگی خصوصی ابراهیم گلستان رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلمی از زندگی ابراهیم گلستان با همراهی ژان لوک گدار

فیلمی از زندگی ابراهیم گلستان با همراهی ژان لوک گدار