مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 12:172022-07-09فرهنگي

دلیل مرگ زودرس نشریات کودک و نوجوان از نظر کاشفی خوانساری


یک کارشناس حوزه ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به ضعف آثار تالیفی این حوزه گفت: دلیل مرگ زودرس و کم اثری نشریات کودک و نوجوان این است که آن ها مثل کتاب های کودک نتوانستند از بند دولتی بودن رها شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ادبیات حوزه کودک و نوجوان چند سالی است که دارد جایگاهش را به آثار ترجمه ای که خود را در بازارهای جهانی ثابت کرده اند، می دهد.

با توجه به آمار خانه کتاب، کتاب هایی که با موضوع کودک و نوجوان از فروردین ماه سال 1400 تا تیرماه سال 1401 چاپ شده اند، 13 هزار و 842 جلد کتاب تالیفی و 9 هزار و 193 جلد کتاب ترجمه ای بوده است.

این در حالی است که بازار نشر در این حوزه در اختیار کتب ترجمه ای است.

سیدعلی کاشفی خوانساری نویسنده، منتقد، پژوهشگر و کارشناس حوزه ادبیات کودک و نوجوان و خالق آثار فراوانی چون نظر بر نظر و قصه های عهد قجر درباره برتری جویی آثار ترجمه نسبت به کتاب های خلاق تألیفی به خبرنگار خبرگزاری فارس می گوید: ادبیات کودک و نوجوان در دهه گذشته بازتابی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی عمومی کشور است؛ گرچه با بی نظمی ها و موانع مختلفی در این حوزه روبه رو هستیم، اما در مجموع حرکت رو به رشدی در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی حاصل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل مرگ زودرس نشریات کودک و نوجوان از نظر کاشفی خوانساری

دلیل مرگ زودرس نشریات کودک و نوجوان از نظر کاشفی خوانساری