مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 09:422022-07-09پزشكي

خطر تب کریمه کنگو در عید قربان جدی است/ مردم بیشتر مراقب باشند


مدیرکل دامپزشکی یزد با بیان این که 26 تیم بازرسی در عید قربان بر فعالیت کشتارگاه های استان نظارت دارند، گفت: خطر تبت کریمه کنگو در استان یزد به ویژه در این فصل سال جدی است و مردم باید بیشتر مراقب باشند.

- علی فاتحی نیا، مدیرکل دامپزشکی یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به این که تب کریمه کنگو (CCHF) یک نوع بیماری مشترک بین حیوان و انسان است اظهار کرد: بیشترین علت ابتلا به این بیماری، تماس با دام یا مصرف گوشت های آلوده و پیش سرد نشده حاصل از ذبح دام های غیر مجاز می باشد که هم اکنون با توجه به اجرای سنت حسنه قربانی در روز عید سعید قربان باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: به منظور حفظ سلامت مردم، ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام، ضرورت دارد شهروندان گرامی در راستای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان دام را تنها در کشتارگاه های صنعتی و سنتی مجاز و زیر نظر ناظرین شرعی و بهداشتی استان کشتار نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: در روز عید قربان، 12 اکیپ ثابت و 15 اکیپ سیار شامل 19 دکتر و دامپزشک و 26 بازرس بهداشتی و 15 ناظر شرعی از ساعت 7 صبح لغایت 13 در روز عید قربان در کشتارگاه های سنتی و صنعتیحضور خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر تب کریمه کنگو در عید قربان جدی است/ مردم بیشتر مراقب باشند

خطر تب کریمه کنگو در عید قربان جدی است/ مردم بیشتر مراقب باشند