مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 09:372022-07-09اجتماعي

«سگ های ولگرد» در حال تبدیل به یک فاجعه ملی و تهدید بزرگ جان شهروندان


هر روز شاهد انتشار اخباری از دریده شدن کودکان و حتی بزرگ سالان توسط سگ های ولگرد هستیم؛ روندی که در حال تبدیل به فاجعه ملیست! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، معضل حضور سگ های ولگرد در سطح شهرها و مناطق روستایی روز به روز بزرگتر شده و جمعیت میلیونی سگ های ولگرد به تهدیدی بالقوه برای شهروندان تبدیل شده است.

از سوی دیگر سگ های ولگرد، حیات وحش کشورمان را نیز تهدید می کنند و بر اساس اعلام سازمان محیط زیست, گزارشاتی از تلف شدن یوزپلنگ، پلنگ، کاراکال، سیاه گوش، گربه پالاس، گربه شنی، گربه جنگلی و گربه وحشی و .

, توسط سگ ها وجود دارد.

 بسیاری از اساتید و کارشناسان دلسوز محیط زیست کشور ما یکی از دلایل ازدیاد گله های سگ های ولگرد را غذارسانی به سگ ها و دست بردن در چرخه طبیعت آن ها می دانند؛ این کارشناسان معتقدند که غذارسانی سبب می شود تا سگ های قوای لازم را کسب کنند و به سمت تولیدمثل و ازدیاد نسل بیشتر بروند.

در مقابل عده کمی نیز با استناد به دستورالعمل ICAM (ائتلاف جهانی مدیریت جمعیت  حیوانات) مبنی بر غذارسانی به سگ ها در محل های تعیین شده و سپس رها کردن آن ها در همان زیستگاه, معتقدند که سگ ها باید پس از غذارسانی در همان زیستگاه رهاسازی شوند! در این میان نظر ارگان هایی که به نوعی با موضوع سگ های ولگرد مرتبط هستند، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سگ های ولگرد» در حال تبدیل به یک فاجعه ملی و تهدید بزرگ جان شهروندان

«سگ های ولگرد» در حال تبدیل به یک فاجعه ملی و تهدید بزرگ جان شهروندان