مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 08:072022-07-09پزشكي

صدای پای کرونا مجددا به گوش می رسد/ تزریق دز یادآور واکسن ضروری است


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در ماه های اخیر موارد بیماری کرونا در کشورهای اروپایی و برخی کشورهای همسایه مجددا افزایش یافت و در چند روز اخیر شاهد روند صعودی آمار ابتلا در کشور و استان سیستان و بلوچستان هم بوده ایم.

- حبیب غزنوی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در ماه های اخیر موارد بیماری کرونا در کشورهای اروپایی و برخی کشورهای همسایه مجددا افزایش یافت و در چند روز اخیر شاهد روند صعودی آمار ابتلا در کشور و استان سیستان و بلوچستان هم بوده ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در شرایط فعلی، دریافت دز تکمیلی واکسن کرونا، استفاده از ماسک در فضاهای بسته و شناسایی و جداسازی افراد مبتلا و علامت دار از افراد سالم مهمترین اقداماتی است که باید انجام دهیم.

این مسؤول ادامه داد: خوشبختانه مجموعه متنوعی از واکسن های کرونا در اختیار ماست و محدودیتی در زمینه دسترسی  به واکسن وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش قدرت ایمنی زایی واکسن کرونا در طول زمان، متخصصا توصیه می کنند که دز یادآور واکسن حتما تزریق شود.

غزنوی گفت: بر اساس آخرین دستورالعمل کشوری، تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای تمام افراد بالای 18 سال  که حداقل  6 ماه از تاریخ تزریق نوبت واکسن آنها گذشته است ضرورت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای پای کرونا مجددا به گوش می رسد/ تزریق دز یادآور واکسن ضروری است

صدای پای کرونا مجددا به گوش می رسد/ تزریق دز یادآور واکسن ضروری است