مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 تیر 1401 ساعت 04:572022-07-08اقتصادي

صنعاء: 80 درصد درآمد نفت ملت یمن در بانک سعودی است


سخنگوی شرکت نفت یمن می گوید عواید حاصل از فروش نفت یمن که توسط ائتلاف متجاوز سعودی به سرقت می رود به یک بانک در عربستان سعودی واریز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العهد ، دولت صنعاء می گوید کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی ثروت های نفتی یمن را به سرقت می برد که 80 درصد از بودجه عمومی این کشور را پوشش می دهد.

دولت صنعاء تاکید کرده است که ائتلاف متجاوز سعودی میلیون ها بشکه نفت را توسط کشتی های غول پیکری که تقریباً ماهانه به بنادر یمن می آیند، به فروش می رساند  چیزی که در سایت های نظارت بین المللی دریانوردی دیده می شود و بیش از 12 میلیون بشکه نفت یمن از ابتدای سال جاری 2022 تا ماه ژوئن گذشته به سرقت رفته است.

عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت دولت صنعاء می گوید: یمن به عنوان یک کشور تولیدکننده نفت مانند سایر کشورهایی که ثروت نفتی ندارند آسیب دیده است،  زیرا این کشور از درآمدهای نفت خامی که به بانک ملی عربستان واریز می شود، سودی نمی برد.

وی با تاکید بر اینکه ائتلاف تحت رهبری آمریکا مسئولیت بحران نفتی یمن را بر عهده دارد، ادامه داد: ما کشوری تولیدکننده نفت هستیم در حالی که مانند کشورهایی که ثروت نفتی ندارند، رنج می بریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعاء: 80 درصد درآمد نفت ملت یمن در بانک سعودی است

صنعاء: 80 درصد درآمد نفت ملت یمن در بانک سعودی است