مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 11:122022-07-07سياسي

حجت الاسلام قاضی عسکر: دشمن در حج به دنبال تفرقه اندازی میان مسلمانان است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی؛ فرصت ها و چالش ها که در تالار امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزه های دینی منافع و ظرفیت های حج را به ما متذکر می شوند، اظهار کرد: در احادیث ما آمده است که اگر شخصی به دنبال کسب منافع دنیوی و اخروی است به سمت خانه خدا و سفر حج حرکت کند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) نیز فرموده اند که منافع حج تمام شرق و غرب، خشکی و دریا و تمام افرادی که به حج آمده و افرادی که نیامده اند را در بر می گیرد؛ تمام افرادی که استطاعت مالی دارند موظف هستند هر ساله به این سفر بروند و با یکدیگر آشنا شوند.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه مسائل سیاسی و اجتماعی نیز در سفر حج گنجانده شده است، عنوان کرد: در فرهنگ دینی ما حج با یک نگاه مترقیانه دیده شده است.

وی با بیان اینکه حجاج ایرانی می توانند پیام انقلاب و رهبری را در سفر حج به دیگران منتقل کنند، خاطرنشان کرد: اگر از فریضه حج به درستی استفاده کنیم قطعا با بهره مندی از منافع این سفر، می توانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام قاضی عسکر: دشمن در حج به دنبال تفرقه اندازی میان مسلمانان است

حجت الاسلام قاضی عسکر: دشمن در حج به دنبال تفرقه اندازی میان مسلمانان است