مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 14:022022-07-06اجتماعي

وضعیت سگ های ولگرد در یزد بحرانی است/عقیم سازی و کمپ یک راهکار پرهزینه


مهدی زارع خورمیزی، کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس در خصوص چالش افزایش جمعیت سگهای ولگرد در این استان اظهار کرد: جمعیت زیاد سگ های ولگرد چالشی جدی برای شهروندان و حیات وحش یزد است که باید هر چه سریعتر برای ساماندهی این مهم برنامه ریزی جدی انجام شود.

وی بقاء حیات وحش را در گرو حراست از گونه های مختلف جانوری دانست و افزود: متأسفانه سگهای ولگرد نه تنها برای شهروندان، برای گونه های مختلف جانوری حیات وحش استان یزد هم مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

این کارشناس حیات وحش محیط زیست یزد، با بیان این که حمله به گونه های ارزشمندی از جمله یوزپلنگ آسیایی، کاراکال، گربه پالاس، گربه وحشی، آهوی ایرانی و گور ایرانی از جمله مهمترین چالش های ناشی از افزایش جمعیت سگ های ولگرد در این استان است، گفت: جفت گیری با گرگ و ایجاد سگ گرگ یا گرگاس یکی دیگر از چالش های ایجاد شده در این خصوص است.

زارع خاطرنشان کرد: گرگاس گونه ای به شدت خطرناک است که از خوی وحشی گری و قدرت درندگی گرگ را دارد و هم مانند سگ ترسی از انسان ندارد.

وی وضعیت استان یزد در بحث هجوم سگهای ولگرد را  قرمز و بحرانی دانست و بیان کرد: چالش سگهای بی پناه در استان یزد بحثی فنی است و نباید با آن احساسی برخورد کنیم و مقوله حراست از جان شهروندان و البته حیات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت سگ های ولگرد در یزد بحرانی است/عقیم سازی و کمپ یک راهکار پرهزینه

وضعیت سگ های ولگرد در یزد بحرانی است/عقیم سازی و کمپ یک راهکار پرهزینه