مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 13:522022-07-06فرهنگي

«شاه زنان»؛ بانوی لرستانی که از هر انگشتش یک هنر می بارد


خبرگزاری فارس لرستان - نسرین صفربیرانوند، شاه زنان چراغی بانوی56 ساله الشتری که بدون هیچ آموزشی بسیاری از هنرهای دستی را از گلیم بافی و فرش بافی تا عروسک سازی را یاد گرفته، او علاوه بر این کار باغداری و کشاورزی هم می کند، نکته قابل توجه اینکه خانم چراغی تقریبا عمده مایحتاجش را خودش تهیه می کند و بانویی برای همه فصل ها است.

بانو چراغی که تک و تنها در روستای کهریز الشتر زندگی می کند، روی پای خود ایستاده و بدون اینکه از کسی کمک بگیرد کشاورزی و باغداری هم می کند، او معتقد است : وقتی خداوند همه نعمت ها را از جمله دست و پا و حافظه به او داده باید از آنها استفاده کند، نه اینکه بیکار بنشیند و ناله و فغان سر دهد.

این بانو را می توان به عنوان یک الگو برای زنان روستایی معرفی کرد، زیرا تنهایی نه تنها او را افسرده و سر بار جامعه نکرده بلکه از تمام لحظات خود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و در تمام فصل ها برای خود فعالیتی دارد.

او با اینکه سواد خواندن و نوشتن ندارد گواهینامه رانندگی را گرفته و تمام امورات خود را از جمله خرید مغازه با موتور و ماشین انجام می دهد.

نکته ی قابل تامل در خصوص بانو چراغی این است که تقریبا هیچ هنر و فعالیتی از زیر دستش نرفته ، کشاورزی می کند، باغداری و کشت زعفران و سبزی کاری دارد، از طرفی بافندگی و عروسک سازی و مغاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شاه زنان»؛ بانوی لرستانی که از هر انگشتش یک هنر می بارد

«شاه زنان»؛ بانوی لرستانی که از هر انگشتش یک هنر می بارد