مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 13:322022-07-06فرهنگي

«شاه زنان»؛ بانوی لرستانی که از هر انگشتش یک هنر می بارد


شاه زنان چراغی بانوی56 ساله الشتری که بدون هیچ آموزشی بسیاری از هنرهای دستی را از گلیم بافی و فرش بافی گرفته تا عروسک سازی و بافندگی یاد گرفته و به تعبیری از هر انگشتش هنری می بارد، - خبرگزاری فارس لرستان - نسرین صفربیرانوند، شاه زنان چراغی بانوی56 ساله الشتری که بدون هیچ آموزشی بسیاری از هنرهای دستی را از گلیم بافی و فرش بافی تا عروسک سازی را یاد گرفته، او علاوه بر این کار باغداری و کشاورزی هم می کند، نکته قابل توجه اینکه خانم چراغی تقریبا عمده مایحتاجش را خودش تهیه می کند و بانویی برای همه فصل ها است.

بانو چراغی که تک و تنها در روستای کهریز الشتر زندگی می کند، روی پای خود ایستاده و بدون اینکه از کسی کمک بگیرد کشاورزی و باغداری هم می کند، او معتقد است : وقتی خداوند همه نعمت ها را از جمله دست و پا و حافظه به او داده باید از آنها استفاده کند، نه اینکه بیکار بنشیند و ناله و فغان سر دهد.

این بانو را می توان به عنوان یک الگو برای زنان روستایی معرفی کرد، زیرا تنهایی نه تنها او را افسرده و سر بار جامعه نکرده بلکه از تمام لحظات خود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و در تمام فصل ها برای خود فعالیتی دارد.

او با اینکه سواد خواندن و نوشتن ندارد گواهینامه رانندگی را گرفته و تمام امورات خود را از جمله خرید مغازه با موتور و ماشین انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شاه زنان»؛ بانوی لرستانی که از هر انگشتش یک هنر می بارد

«شاه زنان»؛ بانوی لرستانی که از هر انگشتش یک هنر می بارد