مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 12:372022-07-06حوادث

کشف نقوش پیش از تاریخ در دامنه کوه های اطراف سمیرم


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم گفت: نتیجه دو روز بازدید و بازرسی میدانی همکاران پایگاه حفاظتی به همراه کارشناس باستان شناسی اداره کل متبوع کشف نقوش پیش از تاریخ در ورودی چند دهانه غار در دامنه کوه های اطراف شهرستان سمیرم بود.

- سعید سلیمانیان، مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سمیرم در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پیرو هماهنگی های انجام گرفته با فرماندهی یگان حفاظت استان و درخواست حضور کارشناس باستان شناسی در شهرستان در خصوص بازدید از چند سایت شناسایی شده، روز گذشته کارشناسان باستان شناسی اداره کل در شهرستان حضور و به همراه همکاران پایگاه از چند سایت موردنظر ازجمله چند تپه باستانی و چند غار شناسایی شده در دامنه کوه های اطراف شهرستان بازدید کردند.

وی افزود: پس از بازدید و بررسی های انجام شده به نقوشی در ورودی غارها برخورد کردند که در بررسی های اولیه به نظر می رسد این نقوش به دوران پیش از تاریخ برگردد و به احتمال زیاد دارای قدمت تاریخی بوده که به دوران پیش از تاریخ برمی گردد.

سلیمانیان تصریح کرد: برای مطمئن شدن نیاز به بررسی های میدانی بیشتر و یا انجام آزمایش است و این امر با همکاری و همراهی همکاران اداره میراث فرهنگی شهرستان و اداره باستان شناسی در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف نقوش پیش از تاریخ در دامنه کوه های اطراف سمیرم

کشف نقوش پیش از تاریخ در دامنه کوه های اطراف سمیرم