مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 11:522022-07-06سياسي

داوری اردکانی: زندگی نمی کنم؛ زندگی کردن شغل ماست


فیلسوفی ست که می گوید زبان با شعر به وجود می آید، رضا داوری اردکانی اما معتقد است که زبان، اصلی دارد که به راحتی آن را متوجه نمی شویم و زبانی که به راحتی فهمیده نمی شود ماندگار است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، امروز، پانزدهم تیر 1401، هشتادونهمین زادروز رضا داوری اردکانی، رییس فرهنگستان علوم، استاد بازنشستهٔ گروه فلسفهٔ دانشگاه تهران و نویسنده است.

این فیلسوف البته در بحث زیستن باور دارد که امروزه ما زندگی نمی کنیم بلکه زندگی کردن شغل ما شده است، وقتی زندگی کردن شغل شود، آدمی با خود بیگانه و تک ساحتی می شود.

چنان به عادت های روزمره دل خوش می شود که دیگر نیازی نمی بیند به این فکر کند که آیا طور دیگر هم می توان زندگی کرد؟ (مصاحبه با بازتاب اندیشه، 1386، شماره 84) داوری اردکانی که تا کنون آثاری همچون علم ، اخلاق و سیاست ، فرهنگم، فلسفه و علوم انسانی ، هیدگر و راه گشایش تفکر آینده ، فلسفه و آینده نگری ، شعر و همزمانی ، اخلاق در عصر مدرن ، ما و راه دشوار تجدد ، فرهنگن، خرد و آزادی ، فلسفه در قرن بیستم ، دفاع از فلسفه ، ناسیونالیسم و حاکمیت ملی ، اتوپی و عصر تجدد ، شاعران در زمانه عصرت ، چند نامه به دوست آلمانی و.

را از خود به جا گذاشته است، در بحث زبان، ادبیات و شعر دیدگاه های جالبی دارد که در این مجال به مرور برخی از آن ها می پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داوری اردکانی: زندگی نمی کنم؛ زندگی کردن شغل ماست

داوری اردکانی: زندگی نمی کنم؛ زندگی کردن شغل ماست