مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 20:122022-07-05فرهنگي

منیژه حکمت: این سبک فیلمسازی سود کلان ندارد اما تداوم فیلمسازی را ممکن می کند


حکمت تهیه کننده و کارگردان باسابقه سینما در این شرایط مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و سراغ ساخت فیلم های با بودجه کم/Low-budget با تلفیقی از چهره ها جوان و باسابقه رفته و معتقد است همچنان با این شکل از فیلمسازی می توان در این حرفه فعال بود.

- منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان پرسابقه سینما تاکید دارد با وجود وضعیت غیرطبیعی سینمای ایران، همچنان با تولید فیلم های با بودجه کم و متکی بر نیروهای جوان و بااستعداد می توان چراغ سینما را روشن نگه داشت.

او معتقد است همچنان حیات سینما قابل تداوم است و تماشاگران در سطح جهان بار دیگر به سالن های سینما بازمی گردند، هرچند شرایط برای ایران متفاوت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ هزینه تولید در سینمای ایران به شدت افزایش یافته، به حدی که تقریباً هیچ فیلمی به جز معدود از فیلم های کمدی حتی هزینه هایش را بازنمی گرداند و شماری از فیلم هایی که هزینه های تولیدشان بازمی گردد نیز با در نظر گرفتن میزان تورم، عملاً زیان ده بوده اند و تولیدشان فاقد منطق اقتصادی بوده است.

اگرچه در فیلمسازی انگیزه های غیراقتصادی پررنگ است اما تداوم حیات این صنعت مستلزم تداوم توجیه اقتصادی فیلمسازی و بازگشت سرمایه برای ساخت فیلم های بعدی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منیژه حکمت: این سبک فیلمسازی سود کلان ندارد اما تداوم فیلمسازی را ممکن می کند

منیژه حکمت: این سبک فیلمسازی سود کلان ندارد اما تداوم فیلمسازی را ممکن می کند