مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 19:022022-07-05بين الملل

انتقاد نماینده کنگره آمریکا از فروش سلاح به ترکیه


یک نماینده کنگره آمریکا از دیدار رییس جمهور این کشور با همتای ترکیه ای خود در جریان اجلاس ناتو در پایتخت اسپانیا انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک نماینده کنگره آمریکا از اینکه جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس ناتو در اسپانپا با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه دیدار کرده انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه اکاثیمرینی گاس بیلیراکیس نماینده کنگره آمریکا گفت: وزارت امور خارجه موضع خود مبنی بر اینکه آمریکا از حاکمیت یونان محافظت خواهد کرد را  دارد، اما یونانی ها در وضعیت تنش کنونی با آنکارا نمی تواند مرتکب اقدام خطرناکی شود.

این نماینده یونانی-آمریکایی کنگره  آمریکا گفت که از نتیجه دیدار جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا در مادرید با رجب طیب اردوغان ترکیه رییس جمهور ترکیه بسیار ناامید است.

او همچنین گفت از معامله تسلیحاتی که در حاشیه این اجلاس میان دو طرف صورت گرفته بایستی جلوگیری کرد.

بیلیراکیس گفت: ما نباید هیچ نوع  جنگنده اف-16 یا هر سلاحی را به ترکیه بفروشیم و نباید جنگنده های اف 16 فعلی شان را ارتقا بدهیم.

   وی افزود: یونان یک متحد برجسته برای ایالات متحده است و سایرین مانند قبرس و اسراییل متحدان برجسته ای هستند و من فکر نمی کنم که بایدن در هنگام تصمیم گیری با اردوغان این موضوع را در نظر گرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد نماینده کنگره آمریکا از فروش سلاح به ترکیه

انتقاد نماینده کنگره آمریکا از فروش سلاح به ترکیه