مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 15:222022-07-05اقتصادي

تجهیز 28 ساختمان اداری استان اردبیل به پنل خورشیدی


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: تاکنون در 28 ساختمان اداری استان اردبیل پنل خورشیدی با ظرفیت 202 کیلووات نصب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، حسین قدیمی پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در 13 دستگاه اجرایی و در مجموع 28 ساختمان اداری استان اردبیل، پنل خورشیدی با ظرفیت 202 کیلووات نصب شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران، وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیـردولتـی، بانک ها، شـهرداری ها و… موظفند حداقل 20درصد از برق مصرفی ساختمان های خود را از انرژی های تجدید پذیر تامین نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: با توجه به ابلاغ آیین نامه صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان های اداری با هدف کاهش هزینه های عمومی، ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از منابع، استفاده از پنل خورشیدی در دستگاه های اجرایی یک ضرورت است.

احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در ادارات به شکل تولید در محل مصرف قدیمی تصریح کرد: انرژی خورشیدی به عنوان جایگزینی مطمئن برای سوخت های فسیلی مورد توجه جهانی قرار گرفته و ایران نیز با توجه به شرایط خاص آب و هوایی یکی از مناطق مستعد از نظر استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 28 ساختمان اداری استان اردبیل به پنل خورشیدی

تجهیز 28 ساختمان اداری استان اردبیل به پنل خورشیدی