مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 14:372022-07-05اقتصادي

تفاهم نامه توسعه میدان نفتی آزادگان با حضور رییس جمهور امضا می شود


تفاهم نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران، بانک ها و شرکت های اکتشاف و تولید با حضور رییس جمهور به ارزش 7 میلیارد دلار امضا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سناد همکاری شرکت ملی نفت ایران، بانک ها و شرکت های اکتشاف و تولید برای اجرای طرح توسعه یکپارچه میدان نفتی مشترک آزادگان تا ساعتی دیگر در حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی و از طریق ویدئوکنفرانس به امضای طرفین خواهد رسید.

میدان نفتی آزادگان بزرگترین میدان نفتی کشور است که در دولت گذشته طرحی برای توسعه آن اجرا نشد اما دولت سیزدهم اقدامات مهمی برای توسعه آن انجام داده که در بخش کوتاه مدت، تاکنون افزایش 60 درصدی ناوگان حفاری و به تولید رساندن 20 چاه از چاه های حفاری شده قبلی انجام شده است.

در برنامه میان مدت، به منظور تکمیل توسعه میدان نفتی آزادگان، شرکت ملی نفت در اقدام جدید به دنبال توسعه هم زمان فاز دوم آزادگان شمالی و فاز دوم آزادگان جنوبی با یک کارفرمای واحد و مدیریت یکپارچه مهندسی مخزن است.

در اجرای این طرح برای اولین بار به صورت همزمان از ظرفیت بانک های دولتی و خصوصی، صندوق توسعه ملی (بانک های ملی، سپه، ملت، پارسیان، تجارت، شهر + صندوق توسعه ملی) و شرکت های اکتشاف و تولید داخلی (ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان، قرارگاه خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه توسعه میدان نفتی آزادگان با حضور رییس جمهور امضا می شود

تفاهم نامه توسعه میدان نفتی آزادگان با حضور رییس جمهور امضا می شود