مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 14:272022-07-05بين الملل

لندن: نبرد بین روسیه و اوکراین در دونباس آهسته پیش می رود


وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه تصرف سریع لیسیچانسک توسط روسیه باعث گسترش کنترل این کشور در استان لوهانسک شده، گفت بین نیروهای مرکزی و جنوبی روس در اوکراین هماهنگی ایجاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تسلط کامل روسیه بر استان لوهانسک و متمرکز شدن روی هدف بعدی عملیات ویژه در اوکراین یعنی کنترل استان دونتسک، لندن از عقب نشینی نیروهای اوکراینی به مواضع دفاعی مستحکم تر خبر داد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (سه شنبه) گفت: تصرف نسبتاً سریع لیسیچانسک توسط روسیه، کنترل این کشور را تقریباً بر تمام قلمرو استان لوهانسک گسترش می دهد و به روسیه اجازه می دهد تا در برابر هدف سیاسی که به عنوان هدف فوری جنگ ارائه می کرد، یعنی آزادسازی دونباس، ادعای پیشرفت اساسی کند .

به نوشته وبگاه  این سازمان، در این بیانیه اذعان شده است: برخلاف مراحل قبلی جنگ، روسیه احتمالاً به هماهنگی مؤثر معقولی بین حداقل دو گروه از نیروهایش دست یافته است، گروه مرکزی که احتمالاً توسط ژنرال الکساندر لاپین فرماندهی می شود و گروه جنوبی که احتمالاً تحت فرماندهی ژنرال اخیراً منصوب شده سرگیی سورُویکین است .

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: نیروهای اوکراینی احتمالاً تا حد زیادی در راستای برنامه های موجود، عقب نشینی کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لندن: نبرد بین روسیه و اوکراین در دونباس آهسته پیش می رود

لندن: نبرد بین روسیه و اوکراین در دونباس آهسته پیش می رود