مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 14:172022-07-04بين الملل

طالبان و پاکستان برای تردد مهاجران افغانستان توافق کردند


به دنبال اتفاق تلخ مرگ یک مهاجر افغانستان در مرز پاکستان، طالبان اعلام کرد که با اسلام آباد برای خروج شهروندان افغانستانی دارای شناسنامه و کارت هویت از این کشور به توافق رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مقام های طالبان در مرز تورخم اعلام کردند که پاکستان توافق کرده که تا فرا رسیدن عید قربان به افغانان دارای شناسنامه و کارت هویت اجازه مسافرت به پاکستان را فراهم می کند.

 غازی الله هاشمی کمیسار تورخم به باختر گفت: مقامات طالبان با همتایان خود پاکستانی خود در تماس بوده تا مشکلات مرزی را برطرف کنند.

  اجازه خروج مهاجران افغانستانی در حال انجام می شود که روز شنبه هفته جاری یک شهروند افغانستان به دلیل عدم خروج و مشکلات مرزی به زندگی خود مرز تورخم پایان داد.

  این اتفاق با واکنش گسترده مقامات و مردم افغانستان مواجه شده و  حامد کرزی نیز ضمن ابراز تاسف از مرگ این شهروند افغانستان خواستار فراهم کردن شرایط مناسب برای مهاجران از سوی پاکستان شد.

  پاکستان شرایط صدور ویزا برای اتباع افغانستان را تغییر داد پیش از این  نخست وزیر پاکستان اعلام کرده بود که تغییرات جدیدی را در روند صدور ویزا برای اتباع افغانستان اعمال کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان و پاکستان برای تردد مهاجران افغانستان توافق کردند

طالبان و پاکستان برای تردد مهاجران افغانستان توافق کردند