مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 11:572022-07-04سياسي

چرا دست مأموران در برخورد با اراذل و اوباش بسته است؟


با وجود اجرای طرح های مختلف در برخورد با اراذل و اوباش جای یک قانون در حمایت از مامور مسلح همچنان خالی است! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سایت خبری تحلیلی مشرق نوشت: پس ماجرای خونین در شهر زرند شیراز و به شهادت رسیدن یک مامور نیروی انتظامی، بار دیگر ماجرای اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط ماموران مسلح بر سر زبان ها افتاد.

در آن روزها تسهیل در استفاده از سلاح برای برخورد با اراذل و اوباش خیابانی، تروریست ها و برهم زنندگان نظم و امنیت به یک مطالبه عمومی تبدیل شد، اما برخورد قاطع  در برابر هنجارشکنان با یک سد قانونی بزرگ روبرو شد! بسیاری از کارشناسان حوزه امنیت شهری اعلام کردند که نیروهای مسلح به دلیل عدم به روزرسانی قانونی قدیمی به کار گیری سلاح، امکان استفاده بهینه از سلاح در برخی از ماموریت ها وجود نداشته و به اصطلاح دست ماموران در برخورد با اوباش بسته است.

در آن روزها دولت سعی کرد لایحه ارائه شده  در مرداد ماه سال 1399 را مورد بازنگری  قرار داده و با ارسال آن به کمیسیون امنیت ملی مجلس، مقدمات تصویب آن در صحن را فراهم کند.

در حال حاضر آخرین اصلاحیه های لازم درباره این لایحه در کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس صورت گرفته و به تصویب رسیده است، به زودی لایحه جدید به کارگیری سلاح در 17 ماده به صحن ارائه شده تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دست مأموران در برخورد با اراذل و اوباش بسته است؟

چرا دست مأموران در برخورد با اراذل و اوباش بسته است؟