مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 10:472022-07-04سياسي

نشان «زرین قلم» ویژه کاتبان قرآن کریم در نیشابور رونمایی شد


نشان «زرین قلم» ویژه کاتبان قرآن کریم هم زمان با برگزاری برنامه «حصن حصین»؛ گردهمایی بزرگ خوش نویسان خراسان در نیشابور رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، ابوالفضل حسن آبادی؛ مدیر مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی در ویژه برنامه ای که به مناسبت فرارسیدن 10 تیرماه؛ سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در تقویم خورشیدی و همچنین باهدف نکوداشت شاه محمود نیشابوری؛ کاتب شهیر قرآن کریم در عصر صفوی در شهرستان نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: حدود 100 هزار نسخه خطی در این مرکز نگهداری می شود که بخشی از فرهنگ و هنر خراسان همچون هنر خوش نویسی و تذهیب در این نسخ به ویژه در قرآن های آن قابل مشاهده و بررسی است.

وی از خراسان به عنوان یکی از قطب های خوش نویسی کشور نام برد و گفت: کاتبان خوبی در دوره های مختلف تاریخی در این سرزمین داشتیم که حتی برخی از آن ها هنوز شناخته و معرفی نشدند، به طور مثال محمدصادق نیشابوری، ازجمله این کاتبان است که هم عصر شاه محمود نیشابوری نیز بوده است و آثاری از این کاتب در مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی وجود دارد.

حسن آبادی اضافه کرد: بی تردید دیدن خطوط استادان متقدم توسط خوش نویسان نقش اثرگذاری در ادامه راه آن ها دارد، در این راستا مرکز نسخ خطی این آستان مقدس آماده همکاری با محققان و استادان خوش ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشان «زرین قلم» ویژه کاتبان قرآن کریم در نیشابور رونمایی شد

نشان «زرین قلم» ویژه کاتبان قرآن کریم در نیشابور رونمایی شد