مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 13:372022-07-03اقتصادي

آیا استخوان های ما در سفر به مریخ دوام می آورد؟


دانشمندان علوم پزشکی می گویند که به ازای هر ماه اقامت در فضا، یک تا دو درصد تراکم استخوانی فضانوردان کاهش می یابد، اما نکته جالب توجه اینکه احیای این کاهش تراکم حتی پس از یک سال از بازگشت فضانوردان صورت نمی گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، برنامه های طولانی مدت فضایی از جمله ایجاد پایگاه در ماه و سفر به مریخ که در سال های اخیر سرمایه گذاری های بزرگی در خصوص آن صورت گرفته، روز به روز در حال توسعه است، اما به نظر می رسد این موضوع موانع متعددی بر سر راه خود دارد.

اخیراً دانشمندان علوم پزشکی مدعی شدند که اقامت در فضا سبب کاهش تراکم استخوانی افراد می شود و این یکی از چالش های جدید و مهم بر سر راه مأموریت های آتی فضایی است.

این محققان روز پنجشنبه مدعی شدند این تراکم استخوانی از دست رفته حتی پس یک سال از بازگشت فضانوردان به زمین، بازسازی نمی شود.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که فضانوردان به ازای هر ماه گذراندن در فضا بین 1 تا 2 درصد از تراکم استخوان خود را از دست می دهند، زیرا کمبود گرانش فشار را از پا های آن ها در هنگام ایستادن و راه رفتن کم می کند.

دانشمندان برای درک بهتر این موضوع، مچ دست و مچ پا های 17 فضانورد را قبل، در طول و بعد از اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی اسکن کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا استخوان های ما در سفر به مریخ دوام می آورد؟

آیا استخوان های ما در سفر به مریخ دوام می آورد؟