مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 10:072022-07-03اقتصادي

اجاره بها، سقفی که سقف ندارد/مسکن در بن بست وعده های مسؤولان


گله و گلایه از آشفته بازار رهن و اجاره و یافتن مسکنی با حداقل امکانات و البته تا حد ممکن با پایین ترین مبلغ رهن و اجاره، این روزها نقل محافل خانوادگی بسیاری از تبریزی هاست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز - حسن عبدالهی:آمار رسمی افزایش 45 تا 50 درصدی اجاره بها در کشور و شهر تهران را نشان می دهد.

به این ترتیب سقف گذاری برای اجاره بها بی نتیجه بوده است.

با توجه به تورم حاکم بر حوزه های مختلف، نمی توان یک بخش اقتصادی مانند بازار مسکن را مستثنی و محدودیت افزایش قیمت را در این بخش اجرا کرد به همین علت دستورالعمل محدودیت افزایش سقف اجاره بها کارآیی لازم را نداشته و موفقیت آمیز نبوده است.

سرپناه، خانه، مسکن، واژه هایی به قدمت تاریخ بشر که برای توصیف و تصویر یکی از مهمترین نیازهای آدمی برای تداوم حیات و زندگی بکار می رود، نیازی که مازلو آن را از پایه های هرم نیازهای آدمی می داند، نیاز اولیه ای برای زندگی که در جامعه امروز به یکی از دغدغه ها و چالش های اساسی مردم تبدیل شده است.

شاید چیزی کمتر یا بیشتر از یک دهه پیش صاحب خانه شدن برای بسیاری از ایرانیان یک هدف بود، هدفی دست یافتنی هر چند به سختی و دشواری، البته این مشقت خانه دار شدن پیشتر هم بود اما با شدتی کمتر و مُسکّن هایی چون طرح مسکن مهر، هر چند با اثرات جانبی قابل توجه رویای محال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجاره بها، سقفی که سقف ندارد/مسکن در بن بست وعده های مسؤولان

اجاره بها، سقفی که سقف ندارد/مسکن در بن بست وعده های مسؤولان