مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 09:072022-07-03اقتصادي

پایان عصر لوله های گاز/ ایران کجای ماجرای ال ان جی ایستاده است؟


در حال حاضر 50 درصد تجارت گازی جهان با خط لوله و 50 درصد نیز از مسیر ال ان جی است، پیش بینی می شود به میزان هر دو اضافه شود، ولی میزان تجارت با ال ان جی بیش از خط لوله خواهد بود.

- یک کارشناس حوزه انرژی درباره ورود ایران به بازار ال ان جی گفت: 4 تا 5 سال طول می کشد تا ایران وارد این فضای تجاری شود و تا آن زمان در مورد بازارها نمی توان پیش بینی کرد.

مرتضی بهروزی فر در گفت وگو با ایلنا، درباره تسخیر بازار گازی جهان بوسیله ال ان جی در آینده ای نزدیک اظهار داشت: زمانی ال ان جی حجم کوچکی از تجارت گاز را تشکیل می داد اکنون نسبت صادرات با خط لوله و ال ان جی به نصف نصف رسیده و حجم تقاضای آن نیز همچنان اضافه می شود.

وی افزود: بیشتر مشتریان ال ا ن جی هم مربوط به مناطقی است که به صورت خط لوله امکان صادرات وجود ندارد، مثلا چین امکان دریافت گاز قطر با خط لوله را ندارد، همچنین از افریقا تا چین و هند راهی برای عبور خط لوله وجود ندارد.

به همین دلیل صادرات غالب می تواند از مسیر ال ان جی باشد، البته باید در نظر داشته باشیم صادرات با خط لوله هم حذف نخواهد شد.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: در حال حاضر 50 درصد تجارت گازی جهان با خط لوله و 50 درصد نیز از مسیر ال ان جی است، پیش بینی می شود به میزان هر دو اضافه شود، ولی میزان تجارت با ال ان جی بیش از خط لوله خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان عصر لوله های گاز/ ایران کجای ماجرای ال ان جی ایستاده است؟

پایان عصر لوله های گاز/ ایران کجای ماجرای ال ان جی ایستاده است؟