مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 08:172022-07-03بين الملل

4 دهه فعالیت ماندگار حزب الله در لبنان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، بی شک آن زمان که شهید احمد قصیر روز 11 نوامبر سال 1982 در یک عملیات استشهادی با یک خودروی مملو از مواد منفجره به یک پایگاه سربازان اسراییلی در جنوب لبنان حرکت کرد و چند صد سرباز این رژیم را به هلاکت رساند، - حزب الله لبنان در طول این سال ها مبارزات زیادی در عرصه نظامی، سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام داده است.

نخستین صحنه نبرد حزب الله لبنان با اسراییل به موضوع حمله رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و محاصره بیروت در دهه 80 میلادی باز می گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، بی شک آن زمان که شهید احمد قصیر روز 11 نوامبر سال 1982 در یک عملیات استشهادی با یک خودروی مملو از مواد منفجره به یک پایگاه سربازان اسراییلی در جنوب لبنان حرکت کرد و چند صد سرباز این رژیم را به هلاکت رساند، کمتر کسی از مردم لبنان گمان می کرد بعد ها گروهی بزرگ در لبنان تشکیل می شود که آن را امیر الاستشهادیون نام می نهند.

حزب الله لبنان در همان سال با هدایت های شهید راغب حرب و حمایت های معنوی علمای لبنان بویژه مرحوم فضل الله و جمهوری اسلامی ایران در جنوب لبنان به وجود آمد که بعد ها معادلات نظامی و سیاسی منطقه را تغییر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 دهه فعالیت ماندگار حزب الله در لبنان

4 دهه فعالیت ماندگار حزب الله در لبنان