مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 19:222022-07-02بين الملل

آغاز اعتراضات در منطقه خودمختار «قره قلپاقستان» ازبکستان


پس از آغاز اعتراضات در منطقه خودمختار «قره قلپاقستان» ازبکستان؛ پارلمان، شورای وزیران و وزارت کشور این منطقه ضمن صدور بیانیه ای اعلام کردند که یک گروه جنایتکار در تلاش برای بدست گرفتن قدرت در این منطقه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، پس از آغاز اعتراضات در منطقه خودمختار قره قلپاقستان ازبکستان؛  پارلمان، شورای وزیران و وزارت کشور این منطقه ضمن صدور بیانیه ای اعلام کردند که یک گروه جنایتکار در تلاش برای بدست گرفتن قدرت در این منطقه هستند.

در این بیانیه آمده است: با وجود سیاست شفاف در دست انجام در ازبکستان و بیان آزادانه روز اول ژوییه سال 2022 میلادی در شهر نوکوس (پایتخت قره قلپاقستان ) یک گروه جنایتکار از افراد اقدامات غیرقانونی را سازماندهی و دست به تصرف ادارات دولتی این کشور زدند.

سازمان دهندگان ناآرامی ها ضمن پوشش با شعارهای پوپولیستی و اعتماد شهروندان، بدون تابعیت از درخواست های مشروع مقامات، شهروندان جمهوری را در میدان مقابل ساختمان های اداری جمهوری قره قلپاقستان تجمع کردند.

تحریک گران با اتکا به تجمع شهروندان تلاش کردند تا برخی از نهادهای دولتی را به تصرف خود درآورند و بدین ترتیب در جامعه تفرقه بیاندازند و وضعیت سیاسی - اجتماعی ازبکستان را بی ثبات کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اعتراضات در منطقه خودمختار «قره قلپاقستان» ازبکستان

آغاز اعتراضات در منطقه خودمختار «قره قلپاقستان» ازبکستان