مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 19:222022-07-02بين الملل

مقام یمنی: آمریکا در پی تسلط بر نفت و موقعیت مهم جزیره سقطری است


استاندار عدن گفت که در جزیره سقطری، شش مرکز غنی نفتی وجود دارد و از موقعیت مهمی برخوردار است و به همین دلیل آمریکا و کشورهای وابسته به آن، در پی تسلط بر آن هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، طارق سلام استاندار تعیین شده از سوی دولت نجات ملی یمن برای عدن امروز شنبه خبر داد که آمریکا و محور وابسته به این کشور به منابع جزیره مهم سقطری چشم دوخته اند.

سلام به شبکه خبری المسیره گفت که در جزیره سقطری، شش مرکز غنی نفتی وجود دارد و از موقعیت مهمی برخوردار است و به همین دلیل آمریکا و کشورهای وابسته به آن، در پی تسلط بر آن هستند.

وی تأکید کرد، جزیره سقطری از درگیریها به دور است و به همین دلیل، جای تعجب دارد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است که ساکنان یمنی آن را مجبور به مهاجرت کند و تمامی مظاهر یمن را از بین ببرد.

این مقام یمنی با بیان اینکه وجب به وجب خاک این کشور را آزاد خواهند کرد، به ساکنان سقطری وعده داد که در مقابله با اشغالگری و مهاجرت اجباری، در کنار آنان باقی خواهند ماند.

در همین ارتباط، منابع مسئول در دولت مستعفی یمن اواسط اسفند ماه گذشته خبر دادند که عناصر امارات عربی متحده، اقدام جدیدی در اشغالگری خود در مجمع الجزایر سقطری در آب های جنوبی یمن انجام داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام یمنی: آمریکا در پی تسلط بر نفت و موقعیت مهم جزیره سقطری است

مقام یمنی: آمریکا در پی تسلط بر نفت و موقعیت مهم جزیره سقطری است