مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 19:122022-07-02سياسي

علت زلزله های متعدد در هرمزگان چیست؟


مهدی زارع استاد تمام پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران درباره زلزله های چند ماه اخیر جنوب ایران اظهار کرد: اولین زلزله این منطقه 27 اسفند سال گذشته با بزرگی 5.

8 ریشتر اتفاق افتاد.

وی با اشاره به سه زلزله بالای 6 ریشتر بامداد امروز ادامه داد: تغییر شکل صفحات زمین در منطقه تنگه هرمز دلیل این زلزله ها قلمداد می شود و اتفاقا میزان کمی از این تغییر شکل دائمی پوسته زمین به شکل زمین لرزه ظاهر می شود.

  رییس مرکز پیش بینی پژوهشگاه بین المللی مهندسی زلزله تصریح کرد: محل وقوع این زمین لرزه ها نقطه برخورد جنوبی ترین نقاط رشته کوه های زاگرس و صفحه عربی از جنوب به شمال و بالعکس است.

  زارع با اشاره به شایعات فضای مجازی درباره غیرعادی بودن زمین لرزه های متعدد جنوب ایران گفت: زلزله برای غیر طبیعی بودن باید چند ویژگی داشته باشد، ابتدا اینکه خود این رخداد غیر طببیعی باشد و مثلا زلزله بخاطر وقوع انفجاری رخ دهد، در این صورت نگاشت انفجار بلافاصله تشخیص داده می شود.

وی با بیان اینکه در جهان حدود 500 ایستگاه لرزه نگاری وجود دارد اظهار کرد: ظرف دقایقی پس از هر حادثه این ایستگاه ها آن را ثبت و اگر مثلا علت آن انفجار باشد اعلام می کنند، پس بنابراین اینکه گفته شود زلزله بالای 6 ریشتر امروز در استان هرمزگان به دلیل اتفاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت زلزله های متعدد در هرمزگان چیست؟

علت زلزله های متعدد در هرمزگان چیست؟