مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 14:472022-07-02بين الملل

لاپید؛ نخست وزیری در میانه ناامنی و بی ثباتی


«یاییر لاپید» در حالی مسئولیت پیشبرد امور کابینه رژیم صهیونیستی را عهده دار شده که تل آویو با ناامنی ها و بی ثباتی هایی در سطح داخلی و همچنین چالش هایی در روابط خارجی مواجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یاییر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در حالی جایگزین نفتالی بنت و به عنوان نخست وزیر پیشبرد امور انتخاب شد که رژیم صهیونیستی با چالش ها و بی ثباتی هایی مواجه است.

لاپید باید تلاش کند تا  چهار ماه دیگر که موعد انتخابات کنست است، به پرونده هایی نظیر پیگیری وضعیت اسرای صهیونیست، مهار تورم و گرانی در سرزمین های اشغالی، رسیدگی به تنش های سیاسی با مخالفان، در راس آن ها بنیامین نتانیاهو و همچنین مدیریت مسائل مربوط به سفر جو بایدن رییس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی است.

نگاه اجمالی بعد از ماه ها رقابت بین نتانیاهو و لاپید، سرانجام کنست منحل و لاپید موفق شد تا امور کابینه ضعیف بنت را برای چهار ماه آینده به پیش ببرد.

برگزاری پنجمین انتخابات در سرزمین های اشغالی طی کمتر از چهار سال، نشان دهنده عمق ضعف های ساختاری و روند کابینه سازی تل آویو از ابتدا تا هم اکنون است.

بازکردن پرونده اسرای صهیونیست در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و عدم انتقال به مقر رسمی نخست وزیر توسط لاپید نشان داد که دغدغه های امنیتی او تا چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاپید؛ نخست وزیری در میانه ناامنی و بی ثباتی

لاپید؛ نخست وزیری در میانه ناامنی و بی ثباتی