مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 10:522022-07-02فرهنگي

بدون قرار قبلی؛ فیلمی که بر جان مخاطب می نشیند


در این فیلم برخلاف بسیاری از فیلم های سیاه نمای امروزی که تصویری تلخ از ایران نشان می دهند، ایران کشوری است زیبا و سرشار از حس زندگی.

آدم ها گرم و صمیمی هستند و بی تفاوت از کنار هم رد می شوند، - خبرگزاری فارس-گروه سینما: بدون قرار قبلی پنجمین ساخته بهروز شعیبی است، فیلم سازی جوان و خوش ذوق که همواره نشان داده دغدغه های اجتماعی و فرهنگی و حتی دینی ارزشمندی دارد.

این فیلم که با الهام از یکی از داستان های مصطفی مستور به نگارش درآمده است به تأسی از سبک و سیاق نوشته های مستور، سرگردانی و گم شدن انسان معاصر در هیاهوی زندگی ماشینی و بازگشت به اصل و ذات خویش را دستمایه داستان خود قرار داده است.

  بدون قرار قبلی نه تنها یک درام اجتماعی خوش ساخت بلکه یک فیلم کاملاً دینی است، فیلمی که نظیر آن در سینمای ایران کم است، از آن دسته فیلم های دینی که بدون شعارهای گل درشت، هنرمندانه بر جان مخاطب می نشیند.

گرایش دینی فیلم در طی یک مسیر شکل می گیرد با کمک گرفتن از عناصر بصری، هویتی و روایتی که ریشه در عرفان ایرانی اسلامی دارد.

فیلم از سکانس مرگ یک مرد آلمانی آغاز می شود و درست همان زمان که دکتر یاسمین لطفی مرگ یک آدم را اعلام می کند، با یک تماس تلفنی از ایران، گویی زندگی جدیدی برای او آغاز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون قرار قبلی؛ فیلمی که بر جان مخاطب می نشیند

بدون قرار قبلی؛ فیلمی که بر جان مخاطب می نشیند