مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 10:322022-07-02اجتماعي

جهانی شدن کاروانسراها در انتظار نظر نهایی یونسکو


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: با توجه به عدم تشکیل جلسه نهایی یونسکو برای اعلام ثبت جهانی کاروانسراها، همچنان منتظر اعلام نظر آنها هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، هنوز بی صبرانه منتظریم تا اثری تاریخی از همدان بر تارک یونسکو خوش بدرخشد و جهانی نظاره گر این تاریخ به جای مانده از کهن شهر همدان باشد.

امسال پرونده ثبت جهانی منظر شهری و تاریخی هگمتانه تا همدان به منظور بررسی ارزیابان به یونسکو ارسال شده است اما سال قبل دو کاروانسرای تاج آباد و فرسفج از همدان به همراه 56 کاروانسرای دیگر از کشور برای جهانی شدن خیز برداشته اند.

با بازدید ارزیابان از این دو کاروانسرا قرار بود امسال نظر قطعی یونسکو برای جهانی شدن کاروانسراها اعلام شود که هنوز ابلاغ نشده و ما منتظر این اتفاق ناب هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه ما نیز همچنان منتظر نظر قطعی یونسکو هستیم اظهار کرد: هنوز جلسه ای در این خصوص تشکیل نشده است.

علی مالمیر بیان کرد: نشست ذیربط در این خصوص قرار بود در روسیه برگزار شود که به دلیل شرایط بحرانی  روسیه و اکراین هنوز آن جلسه برگزار نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهانی شدن کاروانسراها در انتظار نظر نهایی یونسکو

جهانی شدن کاروانسراها در انتظار نظر نهایی یونسکو