مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 08:472022-07-02اقتصادي

تولید کود کمپوست در کارخانه بازیافت شهرکرد


رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: از 2 ماه گذشته خط تولید کود کمپوست به کارخانه بازیافت شهرکرد اضافه شده است.

- داوود مومنی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: کارخانه بازیافت در سطحی معادل 10 هکتار در رحمتیه شهرکرد راه اندازی شده و یک سالی است که کار تفکیک و دفن زباله های شهری را انجام می دهد و از 2 ماه گذشته خط تولید کود کمپوست نیز به این مجموعه اضافه شده است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با بیان اینکه با راه اندازی کارخانه پسماند 55 درصد زباله های شهرکرد بازیافت می شوند، افزود: روزانه 132 تن زباله در شهرکرد تولید می شود که تنها 55 درصد آن بازیافت می شود.

مومنی اظهار داشت: جواب های عالی از آزمایش های کود کمپوست نشانه تایید این خط است که کارهای تبلیغاتی برای تقویت خط تولیدی انجام شده است تا علاوه بر اثرات زیست محیطی در اشتغال زایی نیز اثرگذار باشیم.

وی ادامه داد: این کارخانه ظرفیت بازیافت 250 تن زباله را دارد که می تواند زباله های روستاها و شهرهای اطراف را نیز مورد استفاده قرار دهد.

مومنی ادامه داد: دفن زباله ها اکنون سلولی است که می توان از روش مهندسی نیز برای دفن استفاده کرد اما لازمه این کار داشتن زمین بزرگتری است که درخواست کرده ایم اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کود کمپوست در کارخانه بازیافت شهرکرد

تولید کود کمپوست در کارخانه بازیافت شهرکرد