مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 21:022022-06-30سياسي

امام جواد(ع) نقش مهمی در گسترش تشیع داشتند


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضرت امام جواد(ع) نقش مهمی در توسعه و گسترش دین مبین اسلام به ویژه تشیع در کشورهای مختلف داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علم الهدی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بنی امیه و بنی عباس تا جایی که توانستند به اهل بیت آن حضرت ظلم کردند و اوج این ظلم و ستم در جریان واقعه کربلا بروز و ظهور پیدا کرد.

وی تصریح کرد: اگرچه بنی امیه نسبت به اهل بیت دشمنی و عداوت داشتند اما بنی عباس علاوه بر دشمنی، آنها را رقیب قدرت قدرت خود نیز می دانستند و می خواستند هم آنها را از میان بردارند و هم اینکه مقام فضیلت و امامت ایشان را در استخدام حکومت خود در بیاوردند.

طمع های واهی بنی عباس برای خلافت امام جمعه مشهد با بیان اینکه تاریخ بنی عباس به سه قسمت تقسیم می شود، ابراز کرد: قسمت نخست مصادف با حکومت و خلافت منصور دوانیقی و هارون الرشید بود که اینها در صدد بودند جریان امامت و ولایت را در استخدام خلافت در بیاوردند تا مردم آنها را بپذیرند.

وی افزود: قسمت دوم حکومت بنی عباس مصادف با دوران مامون بود.

مامون که در میان بنی عباس از نظر شرارت و شیطنت به معاویه بنی عباس معروف بود، می خواست امامت را در خلافت ادغام و کاری کند که غیر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جواد(ع) نقش مهمی در گسترش تشیع داشتند

امام جواد(ع) نقش مهمی در گسترش تشیع داشتند