مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 16:372022-06-30پزشكي

زنان احساساتی نیستند!


مطالعه ای جدید نشان داده است که برخلاف باور عمومی، به نظر نمی رسد زنان احساساتی تر از مردان باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از عصر ایران - محققان معتقد هستند که برخلاف کلیشه های جنسیتی زنان را نمی توان احساساتی تر از مردان دانست! معمولا احساساتی مانند اشتیاق، عصبانیت یا قدرت بین مردان و زنان به شکل های متفاوتی تعریف می شوند.

دانشگاه میشیگان به عنوان بخشی از مطالعه جدید خود، مفهوم احساسی بودن زنان و مردان و تفاوت های میان آنها را به چالش کشیده است تا تعصبات بی پایه و اساس را به کلی رد کند.

به گفته آدرین بلتز، استادیار روانشناسی و نویسنده ارشد مطالعه از جلمه این تعصبات می توان به طبقه بندی مردی که قادر به کنترل احساسات خود طی رویداد ورزشی مورد علاقه اش نیست و نوسانات عاطفی متعددی را تجربه می کند در گروه پر حرارت و پر شور اشاره کرد.

در مقابل تغییرات احساسی یک زن به دنبال هر رویدادی حتی اگر این رویداد توام با آزار روحی یا جسمی باشد، در قالب نامعقول و غیرمنطقی در نظر گرفته می شود! بلتز و همکارانش الکساندر وایگارد استادیار روانپزشکی دانشگاه میشیگان و امی لوویسکا دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پردو، وضعیت روحی 142 مرد و زن را طی بیش از 75 روز دنبال کردند تا درباره احساسات روزانه آنها چه مثبت و چه منفی، اطلاعات بیشتری کسب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان احساساتی نیستند!

زنان احساساتی نیستند!