مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 11:372022-06-30بين الملل

رییس سابق بخش امنیت سیاسی آژانس: اتحادیه اروپا نقش مؤثری در حل واقعی اختلافات ندارد


اتحادیه اروپا در مذاکرات دوحه نقش سرو کننده قهوه و وظیفه چیدمان ظاهری میز مذاکرات را بر عهده دارد و نقش موثری در حل واقعی اختلافات ندارد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، دور جدید مذاکرات احیای توافق هسته ای در دوحه، پایتخت قطر در حال برگزاری است.

این مذاکرات در حالی برگزار می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور قطعنامه ای ضد ایرانی، بازی سیاسی خود را در زمین واشنگتن و تروییکای اروپایی تکمیل کرد.

روزنامه جام جم در خصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات وین، گفت وگویی با طارق رئوف، رییس سابق بخش امنیت سیاسی و شفاف سازی آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت داده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی طی ماه های اخیر به بازیگری سیاسی در روند بررسی پرونده هسته ای ایران تبدیل شده است.

با توجه به این موضوع، صدور قطعنامه ضد ایرانی اخیر در شورای حکام را چگونه ارزیابی می کنید؟ قطعنامه ای که شورای آژانس بین المللی انرژی اتمی در اوایل ماه به تصویب رساند، قطعنامه ای ملایم بود و فقط از ایران خواست با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و مسائل پادمان باقیمانده را حل و فصل کند.

با این حال ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعا اقدامی موثر ( به سود غرب) نیست! به نظر من قطعنامه های شورای امنیت هیچ اثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سابق بخش امنیت سیاسی آژانس: اتحادیه اروپا نقش مؤثری در حل واقعی اختلافات ندارد

رییس سابق بخش امنیت سیاسی آژانس: اتحادیه اروپا نقش مؤثری در حل واقعی اختلافات ندارد