مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 11:222022-06-30اقتصادي

نجات پلنگ ایرانی به سبک مردم بوشهر+ عکس و فیلم


در روزهای اخیر با بررسی دوربین های تله ای کار گذاشته شده در منطقه تنگ شیرینه واقع در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی شهرستان دشتی، حضور دو پلنگ در این منطقه ثبت و ضبط شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، تیرماه 98 بود که پویش مردمی علیه آغاز به کار معدن سنگ مرمریت تنگه شیرینه در کوه بیرمی شکل گرفت.

آغاز این پویش به این علت بود که سازمان صنعت و معدن و تجارت (صمت) استان بوشهر در سال 97، 450 هکتار از کوه بیرمی در شهرستان دشتی را به معدن داران معدن سنگ مرمریت واگذار کرد، بدون آنکه از نهادهای ذیربط از جمله میراث فرهنگی، اداره آب منطقه و سازمان حفاظت محیط زیست مجوز فعالیت دریافت کرده باشد.

  در آن زمان میراث فرهنگی صراحتا با واگذاری و شروع به کار در این معدن مخالفت کرد، آب منطقه ای هیچ گونه درخواستی برای ارزیابی تأثیر مخرب معدن بر آبخوان کوهستان دریافت نکرده بود و هیچگونه استعلامی از سازمان حفاظت محیط زیست در جریان این معدن که در منطقه حفاظت شده حیات وحش قرار دارد، گرفته نشده بود.

همچنین محدوده واگذار شده در منطقه حفاظت شده بیرمی، بر روی بزرگترین آبخوان استان بوشهر قرار داشته که زیستگاه مهم کل، بز، قوچ، پلنگ و صدها گونه محافظت شده یا در خطر انقراض دیگر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات پلنگ ایرانی به سبک مردم بوشهر+ عکس و فیلم

نجات پلنگ ایرانی به سبک مردم بوشهر+ عکس و فیلم