مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 11:022022-06-30اجتماعي

میزان اهدای خون بانوان در کشورکمتر از 5درصد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مصطفی جمالی در مورد اینکه چرا اهدای خون در ایران توسط بانوان کم است، افزود: مشکل اساسی این است که ما امکانات اهدای خون را در نزدیکی محل زندگی بانوان نداریم و باید این امکانات را فراهم کنیم تا دشواری های رسیدن به .

- مدیرعامل سازمان انتقال گفت: میزان اهدای خون توسط بانوان که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، کم و زیر 5درصد اهدای خون در کشور توسط زنان انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مصطفی جمالی در مورد اینکه چرا اهدای خون در ایران توسط بانوان کم است، افزود: مشکل اساسی این است که ما امکانات اهدای خون را در نزدیکی محل زندگی بانوان نداریم و باید این امکانات را فراهم کنیم تا دشواری های رسیدن به محل اهدای خون برای آنان مرتفع شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر متوسطه اهدای خون توسط بانوان در کشور زیر 5درصد است، اما وقتی در برخی از محلات تهران شرایط موقت اهدای خون که در دسترس بانوان باشد و به محل زندگی آن ها نزدیک باشد را فراهم کردیم، شاهد بودیم که میزان اهدای خون توسط بانوان به حدود 25 درصد رسید.

مدیرعامل سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: پس اشکال از ماست، که نتوانسته ایم امکاناتی که برای اهدای خون لازم است و باید در نزدیک محل زندگی مردم باشد را فراهم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان اهدای خون بانوان در کشورکمتر از 5درصد

میزان اهدای خون بانوان در کشورکمتر از 5درصد