مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 06:472022-06-30بين الملل

هشدار پوتین به ناتو درباره استقرار تجهیزات درفنلاند وسوئد


ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه هشدار داد، اگر ناتو پس از پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف، در این کشورها تجهیزات مستقر کند، روسیه نیز به شکل متقابل پاسخ خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از یو اس نیوز، خبرگزاری های روسیه چهارشنبه شب به نقل از پوتین اعلام کردند، رییس جمهور این کشور احتمال بروز تنش در روابط مسکو با هلسینکی و استکهلم بر سر پیوستن آن ها به ناتو را رد نکرده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه تایید کرد که ترکیه مخالفت خود را با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو پس گرفته است.

وی روز چهارشنبه نیز در آستانه برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در مادرید اسپانیا پیش بینی کرد، فنلاند و سوئد به سرعت عضو این سازمان نظامی خواهند شد.

آسوشیتدپرس نیز نوشت، در بحبوحه جنگ اوکراین و فشارهای فزاینده غرب بر روسیه، موافقت ترکیه با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را می توان بزرگ ترین پیشرفت اجلاس سران ناتو که این هفته در مادرید برگزار می شود، دانست.

در این نشست، وزیران امورخارجه ترکیه، سوئد و فنلاند، در مادرید اسپانیا تفاهم نامه ای امضا کردند که بر مبنای آن ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف دفاعی ناتو موافقت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پوتین به ناتو درباره استقرار تجهیزات درفنلاند وسوئد

هشدار پوتین به ناتو درباره استقرار تجهیزات درفنلاند وسوئد