مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 03:222022-06-29بين الملل

ناتو، چین را «چالش نظام مند» برای امنیت اروپا دانست


ائتلاف ناتو در جدیدترین سند «مفهوم استراتژیک» خود با متهم کردن چین به تلاش برای آسیب زدن به امنیت و ارزش های اروپا و آمریکا، از همکاری پکن و مسکو ابراز نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ادامه تنش زایی ها با کشورهای آسیایی و مخالفان با تفکرات غربی نظام جهانی، چین را چالش سیستمیک برای امنیت اروپا دانست.

ناتو در جدیدترین سند مفهوم استراتژیک که هر ده سال یک بار منتشر می شود، چین را به عنوان منبع چالش های سیستمی برای امنیت حوزه یورو-آتلانتیک معرفی کرده و از همکاری پکن و مسکو در تضعیف ارزش ها و منافع کشورهای ناتو انتقاد کرد.

در این سند آمده است: جاه طلبی های اعلام شده و سیاست های قهری جمهوری خلق چین، منافع و امنیت و ارزش های ما را به چالش می کشد.

عملیات مخرب ترکیبی و سایبری جمهوری خلق چین و لفاظی های تقابل جویانه و اطلاعات نادرست آن، متحدان ما را هدف قرار داده و به امنیت ائتلاف آسیب می زند .

ناتو مدعی است: جمهوری خلق چین از طیف گسترده ای از ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی برای افزایش حضور جهانی و قدرت پروژه ای خود استفاده می کند، در حالی که در مورد استراتژی، اهداف و تقویت نظامی خود مبهم باقی می ماند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتو، چین را «چالش نظام مند» برای امنیت اروپا دانست

ناتو، چین را «چالش نظام مند» برای امنیت اروپا دانست