مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 23:222022-06-29بين الملل

استقبال لهستان از توسعه حضور نظامی آمریکا در اروپا


مقام های ارشد لهستان از موضع نظامی جدید دولت آمریکا در توسعه حضور نظامی در قاره اروپا به ویژه لهستان به شدت استقبال کردند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، لهستان روز چهارشنبه از تعهد جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده برای ایجاد ستاد فرماندهی پنجم ایالات متحده در لهستان به عنوان تحقق یک رویای دیرینه و ارسال پیام روشن به روسیه ستایش کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز بایدن اوایل روز چهارشنبه در نشست سران ناتو در مادرید گفت که ایالات متحده در حال تغییر موضع نیروی خود در اروپا برای مقابله با تهدیدات جدید احتمالی روسیه پس از تهاجم این کشور به اوکراین است.

از زمانی که روسیه در سال 2014 منطقه کریمه اوکراین را ضمیمه کرد، لهستان افزایش نیروهای ناتو در جناح شرقی ائتلاف غربی را برای تضمین امنیت اروپای مرکزی در مواجهه با قاطعیت فزاینده روسیه ضروری می دانست و مدت هاست که به دنبال یک پایگاه نظامی دائمی ایالات متحده در خاک خود است.

یاکوب کوموچ مشاور سیاست خارجی رییس جمهور لهستان، گفت: این موفقیتی است که از مذاکرات طولانی و مداوم در این زمینه حاصل می شود و در عین حال نشانه ای بسیار واضح است که آمریکایی ها قصد دارند حضور خود در لهستان را افزایش دهند نه کاهش.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال لهستان از توسعه حضور نظامی آمریکا در اروپا

استقبال لهستان از توسعه حضور نظامی آمریکا در اروپا