مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 23:172022-06-29سياسي

قیمت 2 برابری بعضی اجناس در عربستان/ اغلب حجاج، سوغات را از ایران خریدند+فیلم


امسال زائران ایرانی حج تمتع با عمل به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از بازارگردی، بیش تر وقت خود را به زیارت می پردازند.

این امر در حالی است که در مکه و مدینه، - کاهش بازارگردی زائران ایرانی در عربستان البته سیدصادق حسینی، رییس سازمان حج و زیارت معتقد است: در حال حاضر اجتناب از بازارگردی در مدینه اتفاق افتاده و در مکه هم به همین شکل است، اما اینکه زائران بازارگردی را به روزهای پایانی حضور در سرزمین وحی موکول کرده اند یا نه، باید صبر کنیم و بعد به جمع بندی برسیم.

مقام معظم رهبری امسال در دیدار دست اندرکاران حج تمتع به پرهیز از بازارگردی اشاره و آن را عیب دانستند و فرمودند: به هر نیّتی بروید بازارگردی کنید، عیب است؛ مثلاً ــ بهانه درست می کنیم دیگر ــ بگویید: نه، فلان مورد لازم است، آدم باید [بخرد]؛ نه، لازم نیست.

به جای اینکه بروید وقتتان را در آن بازارهای مشکل دار [صرف کنید] ــ که حالا دیگر نمی خواهم من تعبیرات تندتری بکنم، که واقعاً جای تعبیرات تندتر هست ــ به جای صرف [وقت] در آن بازارها و آن دکّان گردی ها و مغازه گردی ها، برای آن کسی که می خواهید سوغاتی بخرید، بروید دو رکعت نماز در مسجدالحرام بخوانید؛ بروید یک طواف دُور کعبه برای او بکنید، بروید آنجا دعایش کنید، بروید نیم صفحه قرآن برای او بخوانید؛ سوغاتی واقعی این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت 2 برابری بعضی اجناس در عربستان/ اغلب حجاج، سوغات را از ایران خریدند+فیلم

قیمت 2 برابری بعضی اجناس در عربستان/ اغلب حجاج، سوغات را از ایران خریدند+فیلم