مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 22:272022-06-29سياسي

تورم ظالمانه ترین مالیاتی است که حکومت از فقرا می گیرد


نشست «بهشتی شهید و مسائل امروز ما» عصر روزدوشنبه 6 تیر ماه با مشارکت دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا (س) و جمعیت پایش شفاف سازی و ریشه کنی فقر و فساد و سخنرانی رحیم نوبهار و فرشاد مومنی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه اعتماد، فرشاد مومنی در این نشست گفت: با توجه به عنوان بحث امروز یعنی شهید بهشتی و مسائل امروز ما، من فکر کردم که در یک زمان محدود به کدام مساله تمرکز کنیم که در واقع استطاعت این را داشته باشد که با بیشترین فراوانی بحران های کنونی کشورمان را پوشش بدهد؟ پاسخی که برای این سوال پیدا کردم این است که اگر از دریچه اندیشه شهید بهشتی بخواهیم به این پرسش پاسخ بدهیم، پاسخ شهید بهشتی مساله عدالت است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: می فرمایند اگر حامل حق و عدل نباشید محال است که از جنبه های فردی و اجتماعی عزت پیدا کنید.

اگر همه حامل حق و عدل شدیم راه نجاتی قابل تصور است.

بنابر این اگر بخواهیم صادقانه و عادلانه در جست وجوی راه حلی برای وضع موجود باشیم باید عدالت خواهی به مثابه یک مطالبه ملی نجات بخش در دستور کار قرار بگیرد.

بنابر این آنچه باعث تعجب است اینکه ما با رفتار هایی از ناحیه حکومت روبرو باشیم که چنین امر خطیری را فراموش کرده باشد و فراتر از آن جهت گیری های سیاسی و کلیدی در جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم ظالمانه ترین مالیاتی است که حکومت از فقرا می گیرد

تورم ظالمانه ترین مالیاتی است که حکومت از فقرا می گیرد