مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 13:022022-06-29سياسي

شرط موفقیت مذاکرات دوحه


اصل اینکه بالاخره اقدامی از طرف آقای بورل انجام شد و این مذاکرات را از وضعیت کما خارج کرد، تحولی مثبت است چون می خواهند گفت وگو و مذاکره کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، حسن بهشتی پور طی یادداشتی در شماره چهارشنبه 8 تیر 1401 آرمان ملی نوشت: ساعت ها مذاکرات بهتر از این است که در مذاکره بسته باشد و مشکلات همچنان پابرجا بماند.

بنابراین اصل انجام مذاکره مقوله مثبتی است و مکان مذاکره روندی روی مذاکرات نخواهد داشت و اگر دو طرف جایی را قبول کردند که با هم مذاکره و گفت وگو کنند، خوب است که بالاخره روی موضوع محل مذاکرات به توافق رسیده اند.

از این رو به نظر نمی رسد که بین وین و دوحه تفاوتی باشد که اگر در دوحه باشد، بهتر جواب می دهد یا برعکس! هرچند شهر وین به دلیل اینکه مقر سازمان های بین المللی است از این جهت دسترسی به رسانه ها و خبرنگارها بیشتر است ولی از طرفی چون قرار است دوحه میزبان جام جهانی در آذرماه باشد این روزها مرکز رفت و آمدهای مختلف است.

در این میان مذاکرات همچنان غیرمستقیم است مذاکرات به واسطه گری اتحادیه اروپا دارد انجام می شود که روند گفت وگوها را کٌند می کند و احتمال نتیجه گیری سریع را پایین می آورد.

ولی با این وجود همین که مذاکرات از سر گرفته شده و دستور کار بر سر مساله هسته ای است و به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هرچه حرف داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط موفقیت مذاکرات دوحه

شرط موفقیت مذاکرات دوحه